گردنتان را نجات دهید

بخش دوم

حال که با آسیب‌های جدی و جدایی‌ناپذیر ناحیه گردن به واسطه کار کردن در شرایط ناصحیح آشنا شدید، بهتر است از همین الان و تا دیر نشده تغییراتی را در شرایط کار کردن خود ایجاد کنید که تا حد ممکن فشار و نیروی وارده به بدن خود را بکاهید و از تمامی این امراض و دردها در امان باشید. برای این کار کافیست که همواره ۴ مورد را در نظر بگیرید و پیوسته رعایت کنید.

صندلی

اولین موضوع مورد توجه صندلی و نشیمن است. موقعیت نامناسب بدن در حین نشستن روی صندلی به صورت مستقیم با عدم سلامت کمر، شانه‌ها، لگن و ران‌های شما در ارتباط است. برای اصلاح وضعیت نشستن خود روی صندلی به یاد داشته باشید که:

  1. ارتفاع صندلی شما باید به گونه‌ای باشد که زانوها و لگن شما زاویه‌ای بیش از ۹۰ درجه و در حدود ۱۰۰ درجه داشته باشد.
  2. در همین حال کمترین فشار به این نواحی وارد شود. همچنین وجود وسیله‌ای برای پر کردن گودی کمر به شدت اهمیت دارد.

کف پاها

مورد دوم پاها است.

  1. پاهای شما باید کاملا با سطح زمین در تماس باشد.
  2. در همین حال زاویه‌ی زانوها و لگن حفظ شود و ران‌ها کاملا به موازات نشیمن صندلی باشند.
  3. به اندازه ۴ انگشت میان زانوهای شما و لبه‌ی نشیمن فاصله باشد.

موس و کیبورد

مسئله‌ی بعدی سطح روی میز شما است.

  1. زاویه آرنج شما در حین انجام کار باید ۹۰ درجه باشد.
  2. مچ دستان شما تا جایی که ممکن است باید کاملا تخت بر روی سطح میز قرار بگیرد.
  3. موس و کیبورد کاملا به یکدیگر نزدیک بوده و هم سطح باشند.

ارتفاع مانیتور

مورد آخر ارتفاع مانیتور است.

  1. چشمان شما باید هم‌راستا با نفطه‌ای در حدود ۵ سانتی‌متر پایین ‌تر از لبه‌ی بالایی مانتیور باشد. عدم تنظیم بودن ارتفاع (بالا بودن و پایین بودن) موجب درد و تنش در گردن خواهد شد.
  2. همچنین سطح مانیتور به اندازه‌ی حدود ۵ درجه رو به بالا باشد.

رعایت ۴ مورد بیان شده به طرز شگفت‌انگیزی در کاهش آسیب‌های گردن و کمر موثر است. اما به یاد داشته باشید که در کنار آن لازم است تا در بازه‌های زمانی مشخص از کار کردن دست بکشید، بایستید، راه بروید و با انجام چند فعالیت و تحرک ساده به بهبود جریان خون در بدنتان کمک کنید.

گردنتان را نجات دهید (بخش اول)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست