خرید کالا و عقد قرارداد با تامین کنندگان
با فرض اینکه تامین کننده درست یک کالا شناسایی، صلاحیت آن ارزیابی و نمونه محصول نیز اخذ و صحه گذاری شده باشد، هنوز مشکلات دیگری در فرآیند خرید خارجی پیش رو خواهد بود. در فرایند واردات کالا، در صورت مواجه شدن با هر گونه کمبود، نقص یا عدم انطباق در محموله دریافتی، مرجوع کردن آن به تامین کننده بدلیل فاصله دور و هزینههای بالای آن ممکن نیست. حتی گاهی تفیهم وجود مشکل در کالای دریافتی و قبولاندن آن به تامین کننده کاری دشوار است.
به منظور حل این مساله، ایجاد شفافیت در فرایند خرید و ممانعت از بوجود آمدن مشکلات و دعاوی متداول، تیم مهندسی خرید شرکت وین ورد با آشنایی به قوانین و مقررات حقوقی خرید و فروش در شرق آسیا، اقدام به عقد قرارداد با تامینکنندگان می نماید و تمام الزامات حقوقی و فنی از قبیل مشخصات کالا، نوع بسته بندی، درصد مجاز عدم انطباق، شیوه بازرسی در حین یا پایان تولید و … را طی قراردادی به امضای تامین کننده و مشتری می رساند. در این صورت فروشندگان با درک حساسیت های وین ورد و مشتریانش نسبت به ارائه کالای درست اقدام میکنند و تمام راهها برای نگرانی در این خصوص بسته می شود.
از جمله مزایای این خدمت وین ورد می توان به موارد زیر اشاره کرد :
- نظارت بر فرایند تولید با حضور مستقیم و مداوم در کشورهای مبداء
- عقد قراردادهای خرید بر اساس قوانین تجاری و حقوقی کشورهای مبداء
- استفاده از تیم مجرب و بومی در فرآیند خرید
- مذاکره با تامین کننده جهت تامین منافع خریدار
- پیگیری امور فنی مرتبط با خرید کالا توسط تیم مهندسی فروش ایران