رویه‌ها و شرایط بازگرداندن کالا (گارانتی)

  •  اگر کالای خریداری شده، ایراد یا اشکال فنی داشته باشد.
  • اشکال و یا ایراد فنی باید حداکثر تا ۳ روز پس از دریافت کالا، به شرکت  اطلاع داده شود.
  • ظرف حداکثر ۳ روز پس از دریافت کالا با تماس تلفنی به شرکت اطلاع داده شود تا پس از بررسی در صورت تائید کارشناسان به شرکت عودت داده شود .(قابل ذکر است بهیچوجه نباید جعبه و یا کارتن اصلی دستگاه آسیب و یا پاره شود و از نوشتن روی آن خودداری نمائیددر غیر این موارد امکان عودت وبازگشت کالا میسر نخواهد بود ).
  • – لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات تا پایان ۳ روز مهلت استفاده، نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.
  • – این سرویس اشکال‏‏‌های فنی و ظاهری (شکستگی، خط و خش و مانند آن روی بدنه کالا و قطعات تزئینی) که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود، را شامل نمی‏‏‌شود. استفاده نادرست پس از تحویل کالا مواردی مانند
  • حمل و نقل و جابجایی، نصب و راه اندازی، تنظیمات، کاربرد غیرمعمول، نگهداری و استفاده‌ی غیر و متفاوت با توصیه سازنده کالا (قید شده در دفترچه راهنمای کالا) را شامل می‌شود.
  •  اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وب سایت مغایرت داشته باشد.
  • – وجود مغایرت، باید حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا، به واحد فروش از طریق تلفن، ایمیل یا مراجعه حضوری اطلاع داده شود.
  • – اگر مغایرت، بدون استفاده از کالا قابل مشاهده است، مثل رنگ یا مشخصات درج شده روی بدنه، باید کالا در شرایط اولیه خود باشد و از آن استفاده نشده باشد.
  • – عکس محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره ای جزییات با کالای اصلی تفاوت هایی داشته باشد به استناد آنها نمی توان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا،و مشخصات فنی درج شده در وب سایت است .
  • – در صورتی که امکان تشخیص مغایرت بدون باز کردن بسته بندی وجود دارد، امکان رسیدگی به درخواست مشتری در صورتی ممکن است که کالا از حالت اورجینال یا بسته‌بندی اصلی و اولیه خود خارج نشده باشد.
  • – در صورتی که امکان تشخیص مغایرت تنها با باز کردن بسته بندی ممکن باشد، لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.
  • استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به شرکت بازگردانده شود.  برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
  •  اگر کالای خریداری شده، آسیب دیدگی یا ایراد فیزیکی و ظاهری داشته باشد.
  • – آسیب‏‏ یا ایراد فیزیکی باید حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا، به واحد فروش از طریق تلفن، ایمیل یا مراجعه حضوری اطلاع داده شود.
  • – لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود. استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به شرکت بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات ،آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن با جعبه اصلی کالا ویا پاره و مخدوش کردن آن ، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد .
  •  اگر مشتری از خرید خود منصرف شود.
  •  انصراف از خرید و درخواست مرجوعی به کالایی تعلق می‌گیرد که باز نشده باشد، هیچ‌گونه دخل و تصرف، باز کردن بسته‌بندی اولیه، پلمب، برچسب‌ها و حتی نایلون وکیوم و شیرینک، امکان مرجوع کردن را از بین خواهد برد حتی اگر از کالا استفاده نشده باشد.
  • – اگر هنوز سفارش ارسال نشده باشد، باید هر چه سریع‏‌تر به واحد فروش اطلاع داده شود.
  • – اگر پس از دریافت کالا مشتری از خرید خود منصرف شود، حداکثر تا ۲ روز‏، باید انصراف خود را به واحد فروش اطلاع دهد.
  • – با استناد به موارد بالا ، برگرداندن کالا پس از تایید کارشناس خدمات پس از فروش، تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا باز نشده  باشد، در شرایط اولیه خود (پلمپ) باشد، از آن استفاده نشده باشد، و به همراه همه ملزومات و اقلام همراه آن ارسال شود .
  • لطفاً توجه داشته باشید که هرگونه تغییر در شرایط اولیه کالا، حتی در بسته بندی امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد.
  • همچنین در صورت انصراف از خرید، ارسال کالا به عهده مشتری خواهد بود.
  • – اگر در اثر حمل و نقل، آسیب دیدگی ایجاد شده باشد.
  • پس از بررسی کالا های مرجوعی توسط کارشناسان، در صورتی که کالا خارج از ضوابط مقرر در سایت مرجوع شده باشد و بدون ایراد تشخیص داده شود، برای مشتری ارسال می‌شود. در صورت استنکاف مشتری از  تحویل کالای سالم و بدون ایراد ، کالای مزبور بمدت یکماه بصورت امانت نزد شرکت باقی می ماند و با انقضای این مهلت شرکت در قبال کالا و زیان های وارده بر آن و یا مفقود شدن آن هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت .
  • – آسیب‏‏ دیدگی باید حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا، به واحد فروش اطلاع داده شود.
  • – با توجه به بسته بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکت‏‏‌های حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل بعهده شرکت حمل ونقل است و خسارت را جبران میکند .
  • – لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود. استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات ، آدرس ویا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن ، امکان استفاده از ضمانت برگشت را از بین خواهد برد .
  • – کالای آسیب دیده و همه لوازم جانبی و متعلقات آن، باید به همان شکلی که مشتری تحویل گرفته است به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و فاکتور به خدمات پس از فروش شرکت ارسال شود.
  • – در صورتی که آسیب‏‌، در لحظه قابل مشاهده باشد، مشتری می‏‌تواند از تحویل گرفتن مرسوله خودداری کند تا جهت بررسی و ارسال مجدد به شرکت بازگردانده شود.
  • کالا را چطور ارسال کنید؟
  • – لطفاً قبل از هر اقدامی با کارشناسان تماس بگیرید.
  • – از ارسال کالا بدون هماهنگی جداً، خودداری کنید.
  • – برای ارسال، باید کالا در جعبه یا کارتن اصلی خود به ‏خوبی بسته‌بندی شود و لوازم جانبی و همه اقلام به همراه  کالای اصلی ارسال شود.
  • – برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. (در صورت لزوم، توضیحات خود را پشت فاکتور خرید یا قطعه کاغذ جداگانه ای بنویسید).
  • – فاکتور همراه کالا ارسال شود و پشت آن مشکل را بنویسید. درصورت ارسال با پست پیشتاز، رسید پستی را نیز به فاکتور منگنه کنید.
  •   لازم به ذکر است که هزینه‌های بازگرداندن کالا به به عهده مشتری است و موسسه تعهدی در قبال این هزینه‌ها ندارد.
  • – اگر ساکن تهران هستید، برای هماهنگی ارسال پیک برای تحویل گرفتن کالا، با شرکت تماس بگیرید.
  • – از نوشتن آدرس روی جعبه یا کارتن اصلی کالا، جداً خودداری کنید و در صورت لزوم ، جعبه اصلی محصول را درون کارتن دیگری گذاشته، آن را ارسال کنید
  •  هزینه ارسال چطور محاسبه خواهد شد؟
  • – اگر ایراد فنی، وجود مغایرت فنی یا فیزیکی یا آسیب دیدگی ظاهری، به تایید کارشناسان برسد، هزینه‌های ارسال به عهده شرکت است.
  • -در صورت انصراف از خرید، یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان ، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.
  • پس از رسیدن و دریافت کالا توسط خدمات پس از فروش، روند رسیدگی به درخواست مشتری چگونه خواهد بود؟
  • – کارشناسان ایرادهای اعلام شده توسط  مشتری را بررسی و کنترل می‌‏کنند. اگر ایراد، مغایرت یا آسیب‌دیدگی توسط کارشناسان تایید شود،کالا تعویض خواهد شد و یا مشتری می‌تواند کالای خود را با مدل دیگری جایگزین کند.
  • لازم به ذکر است که تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا در انبار شرکت است. اگر در زمان رسیدگی و طی مراحل تست کارشناسی و اقدامات لازم برای تعویض کالا، موجودی آن به اتمام برسد؛ شرکت بنا به انتخاب مشتری کالای دیگری را ارسال میکند ویا وجه کالای مرجوعی را بحساب مشتری واریز میکند . بدیهی است که در صورت انتخاب کالای دیگر ، تفاوت قیمت کالای جدید با کالای مرجوعی (مبلغ مندرج در فاکتور)محاسبه وقبل از ارسال تسویه میشود .و برای کالای گرانتر مابه التفاوت دریافت خواهد شد.
  • – اتمام موجودی کالا و یا تغییرات قیمت کالا در مراحل تعویض و مرجوعی، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمی‌کند و در قبال تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت کالا هیچ‌گونه تعهدی نداشته و فقط تعهد بازپرداخت وجه کالا درج شده در فاکتور به مشتری را میپذیرد .
  • – پس از دریافت و پذیرش کالا توسط شرکت، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان به طور میانگین ۴۸ ساعت کاری زمان خواهد برد.
  • – کارشناسان فنی خدمات پس از فروش برای تست محصولات، ملزم به رعایت استانداردها و دستورالعمل‌ها و رویه‌های ابلاغ شده توسط شرکت‌های تولید کننده و یا نمایندگی‌های مجاز محصولات و  کالاهای ارائه شده
  • در سایت هستند ، لذا علیرغم تصور آن که تست کالا (حتی برای ایرادهای خیلی آشکار ) میتواند خیلی سریع انجام شود ، ولی در عمل رعایت رویه های تست زمان بر است و در مواردی نیا به هماهنگی با نمایندگی های
  • مجاز آن دارد بهمین علت زمان اعلان نظر کارشناسی برای تعویض کالا بطور میانگین ۴۸ ساعت کاری در نظر گرفته شده ست ، ولی بخش پشتیبانی و خدمات تمام تلاش خود را بکار خواهد بست تا سرعت تست و کارشناسی را افزایش داده و در کوتاهترین زمان ممکن به نیاز مشتریان محترم پاسخ دهد.
  • – از هنگامی که وضعیت کالا در واحد خدمات پس از فروش، مشخص شود، اگر نیاز به استرداد وجه باشد، حداکثر تا ۴۸ ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری واریز خواهد شد.
نحوه تشخیص جک اصل از تقلبی
فهرست