صادرات کالاهای غیرنفتی و صنعتی علاوه بر اینکه باعث بهبود وضعیت اشتغال شده می‌شود، در امر سرمایه‌گذاری در صنایع نیز به صرفه‌تر است. در همین راستا هر صادرکننده می‌تواند اطلاعات پروانه صادراتی خود را به واردکنندگان دیگر واگذار کند تا به این ترتیب ارز ثبت سفارش‌ واردکنندگان کشور را تامین کند. البته یکسری مراحل وجود دارد که با انجام آنها صادرکننده با رضایت خود برای واگذاری پروانه صادراتی‌اش از طریق سامانه تامین ارز، درخواست خود را ثبت می‌کند تا به سامانه جامع تجارت ارسال ‌شود. به این ترتیب صادرکننده ارزهای خود را به صورت آگهی که در معرض دید سایر مشتریان(واردکنندگان) است، در سامانه می‌بیند.

پروانه صادراتی چیست؟

پروانه صادراتی، مجوزی است که پس از طی روال گمرکی، جهت صادرات کالایتان، گمرک در اختیار صادرکننده جهت تکمیل اطلاعات قرار می‌دهد. در این پروانه مشخصاتی همچون عنوان صاحب کالا، گمرک مبدا، کد کشور صادرکننده، کد کشور مقصد، هویت و ملیت وسیله حمل در خروج و عبور، نرخ ارز، اطلاعات بانکی، شرح کالا، اطلاعات مربوط به گواهی و مجوز، اطلاعات مربوط به انبارداری، باربری، بیمه و … درج شده است که شما به عنوان صادرکننده آن را تکمیل می‌کنید. در حال حاضر صادرات فقط از شهر تهران امکان‌پذیر است.

در حالت کلی، در قانون گمرکی صادرات به سه دسته تقسیم می‌شود که در ادامه برایتان هر کدام را شرح خواهم داد:

صادرات قطعی کالا

در این نوع، کالا از مرزهای گمرکی کشور خارج می‌شود و برای فروش یا مصرف در کشورهای خارجی صادر شده که دیگر به داخل کشور برنمی‌گردد. در این نوع صادرات، از پرداخت عوارض، مالیات و سود بازرگانی معاف هستید اما هزینه‌های گمرکی برایتان آب می‌خورد.

روال آن به این ترتیب است که مجوزهای مربوط به صادرات را دریافت کرده و اقدام به بارگیری کالا از انبار یا کارخانه می‌کنید. بعد از پلمپ کالا و دریافت پروانه صادراتی، کالا در گمرک ارزیابی شده و تا مرز حمل شده و سپس تخلیه و دوباره بارگیری می‌شود. در نهایت با اخذ گواهی مبدا، کالا از کلیه مرزهای گمرکی کشور خارج می‌شود.

صادرات موقت کالا

در نمایشگاه‌های بین المللی کالا از کشورهای خارجی برای شرکت در نمایشگاه صادر می‌شود و دوباره به کشور مبدا بازمی‌گردد. در صادرات موقت کالا برای تعمیر یا تکمیل، کالا به صورت موقت از کشور خارج شده و دوباره به کشور وارد می‌شود.

بعد از بارگیری، پلمپ کالا و دریافت پروانه صادراتی، مجوزهای لازم را دریافت کرده و از گمرک مرزی خارج می‌کنید. صادرکننده باید اظهارنامه خروج موقت را تنظیم کرده و تحویل گمرک دهد و در صورت نیاز به ارائه سپرده میزان ارزش کالا، آن را ارائه دهد. سپس پروانه صادرات موقت صادر شده و در متن پروانه، مدت زمانی که کالا از کشور خارج شده و دوباره برمی‌گردد، قید می‌شود و در اختیار شما که صاحب کالا هستید، قرار می‌گیرد. .

صادرات مجدد کالا

این مورد برای کالاهایی است که به صورت موقت وارد ایران شده و حالا برای بازگشت به خارج کشور، صادرات مجدد روی آن انجام می‌شود.

در این نوع صادرات بعد از بارگیری و حمل، اگر در زمان ورود کالا، سپرده یا حقوقی عرضه شد، مسترد می‌شود.

 

شرکت وین ورد ارائه دهنده خدمات صادرات و واردات کالا از چین با دارا بودن شعبه فعال متشکل از کارمندانی محلی در خدمت شماست.

 

خرید و فروش پروانه صادراتی وین ورد

از آن جایی که صادرات کالا، امری پر فراز و نشیب است، در صورتی که با ظرافت‌های این راه آشنا نباشید، ممکن است موجب اتلاف انرژی و وقت و سرمایه‌های مالی‌تان شود. شرکت بازرگانی وین ورد، جهت کمک به تولیدکنندگان و صادرکنندگان و جلوگیری از به هدر رفتن سرمایه‌های آن‌ها، تمام امور صادرات شما را از خرید و فروش پروانه صادراتی تا اخذ مجوزهای مربوطه را انجام می‌دهد. وین ورد در صادرات کالا به دو صورت عمل می‌کند. نخست به عنوان نماینده شما در یک بازار حضور پیدا می‌کند و در تمام مراحل صادرات به تولید کننده کمک می‌کند. درمواردی هم به عنوان یک توزیع کننده محصول را از تولید کننده خریده و به مشتری خارجی می‌فروشد.

قیمت این پروانه در وین ورد، با ارزش دلاری محاسبه شده و در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.‌

نحوه فروش ارز حاصل از صادرات

-انتقال اطلاعات پروانه صادراتی به واردکنندگان دیگر توسط صادر کننده جهت تامین ارز ثبت سفارش آن‌ها و ثبت آگهی در سازمان توسعه تجارت

-ثبت سفارش واردکنندگان در سامانه که قصد استفاده از ارز حاصل از صادرات سایر صادرکنندگان را دارند.

-مراجعه به بانک عامل واردکننده و درخواست تامین ارز

-درخواست گواهی ثبت بانک مرکزی توسط بانک عامل و اعلام تاییدیه در سامانه ارز

-تایید درخواست بانک عامل توسط صادرکننده جهت واگذاری مجوز پروانه صادرات

8 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • علـــــی آذیــن
    نوامبر 3, 2020 8:08 ب.ظ

    سلام
    من مبلغ یک میلیون وسیصدوپنجاه هزاردلار کوتاژ صادراتی مربوط به سال ۹۸دارم
    اگه کسی ازدوستان قصد واردات دارند
    میتوانم دراختیارش قراربدهم
    قیمت هردلار. توافقی

    پاسخ
  • با عرض سلام
    بنده يك ميليون و ششصد هزار دلار كوتاژ صادراتي دارم
    اگه وارد كننده عزيزي نياز داشت در خدمتم

    پاسخ
  • كوتاژهاي صادراتي مربوط به اسفند ٩٨ ميباشد

    پاسخ
  • سلام من هم مبلغ ۲۷۶ هزاردلار کوتاژ صادراتی مربوط به سال ۹۹ دارم
    اگه کسی ازدوستان قصد واردات دارند
    میتوانم دراختیارشون قراربدم
    قیمت هردلار. بر اساس نرخ sanarate.ir

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست